środa, 28 września 2011

Imprisoned albo Your Fantasy Story of Imprisonment (WWW/iPhone/iPad/Android)

Imprisoned
Od premiery "Imprisoned" minęło już prawie pół roku. Właściwie to jest strasznym niedopatrzeniem, że nie napisałem tego newsa raczej niż recenzji wcześniej. Trudno jednak. Podobnie jak trudno recenzować swoje własne dzieło. Zatem postaram się pozostać przy suchych faktach tak długo jak to tylko możliwe.

Podstawowe informacje



Imprisoned to tekstowa gra wielokrotnego wyboru. Nie nadaje się więc dla przeciętnego zjadacza chleba. Nie ma w niej ładnych, kolorowych, uroczych, cool, epic grafik. Jest tylko jeden rysunek, moim zdaniem śliczny, który narysowała dla mnie jeszcze śliczniejsza młoda dama. Jeśli miałbym określić gatunek Imprisoned, stwierdziłbym pewnie, że to "krótka tekstowa gra fabularna / krótka opowieść interaktywna z elementami RPG". 


ps. Jako ciekawostkę dodam, że gra powstała jako rozwinięcie koncepcji interaktywnego tworzenia postaci w trakcie krótkiego epizodu. Fabuła i 26 zakończeń powstało dopiero potem.

Graficzka



Jak wspomniałem wyżej. Ale czcionki gdzie mogłem starałem się wybrać fajne.

Klimacik



Fantasy z przymrużeniem oka i sporą dawką specyficznego poczucia humoru. W grze zawarłem z  30 nawiązań do pop-kultury (tzw. Easter eggs), odnoszących się do rzeczy mi bliskich m.in Starcraft, Baldur's Gate, Monthy Python's Flying Circus itd. 

Rozgrywka


Rozgrywka polega na czytaniu po angielsku, dokonywaniu wyborów i mierzeniu się z ich (nie zawsze intuicyjnymi) konsekwencjami. Tak jak w RPG tylko bez opcji save (ergo tak jak w klasycznych pen and paper RPG) .

Muzyczka


Dziwię się, że w ogóle powstała ta sekcja...


Link:
Imprisoned on-line
Imprisoned na iPhone/iPad
Imprisoned na Android'a
Find Imprisoned on AppStoreHQ.
  Best iPhone apps at AppStoreHQ

Brak komentarzy: