środa, 11 sierpnia 2010

Choice of the Dragon

Giermiania.blogspot.com presents... 
"Choice of the Dragon"

Tym razem link jest na wierzchu, ale mam nadzieję, że część przeczyta poniższy tekst przed (lub tym lepiej) po zagraniu. Mam bowiem w związku z tą grą pewne ogłoszenie.

Choice of the Dragon to gra fabularna (po polsku RPG) w której tworzymy własnego smoka. Znający język Albionu domyślają się również zapewne, choćby z nazwy, że w grze istotny jest wybór. Właściwie to w istocie wybór (a w gruncie rzeczy wybory) są istotą tej (i podobnych, o czym za chwilę) gier. Wykorzystując sam tekst,  przedstawiony w formie interaktywnej narracji, wyobraźnię, oraz dość intuicyjny system statystyk, gra pozwala na tworzenie zaskakująco bardzo rozbudowanych i ciekawych gier-opowieści, w których to gracz jest odpowiedzialny za losy bohatera.

Jak na  porządną  grę RPG przystało, wybory, których dokonujemy nie dość, że determinują nie tylko to jak nasz bohater jest postrzegany w świecie gry, ale również to jaki naprawdę jest. A więc czy szybki i silny, czy zwinny i sprytny, mądry czy głupi, bogaty czy biedny itd. 

Nie wszyscy się ze mną zgodzą, ale ja uważam podobnie jak twórcy Choice of the Dragon, że w grach tego typu wciąż leży olbrzymi potencjał i właśnie dlatego postanowiłem.... stworzyć własną grę tego typu!

Dodatkowo zachęciło mnie do tego to, że autorzy Choice of the Dragon stworzyli (i udostępnili za darmo) dosyć prosty język programowania, który pozwala na stworzenie samej gry, bez tworzenia technologii. Zatem jest to olbrzymia gratka dla wszystkich tych, którzy:
  • chcą tworzyć gry
  • lubią RPG
  • nie mają czasu, pomysłu, chęci lub możliwości na stworzenie silnika
  • nie są zdolnymi grafikami
  • mają mnóstwo ciekawych pomysłów na fabułę
  • potrafią pisać ciekawe, śmieszne, piękne, teksty
Dla mnie wszystko powyższe jest mniej lub bardziej prawdą, więc postanowiłem, że zrobię własną grę opartą na ChoiceOfScript i dwa dni temu ściągnąłem niezbędne w tym celu pliki, przejrzałem krótki tutorial i zamieszczony przez autorów przykład i... zacząłem tworzyć.

Jednak jak zwykle dla mnie prosty pomysł w rzeczywistości zaczął bardzo szybko puchnąć, kiedy wpadały do głowy co raz to nowe pomysły, w dodatku aby zwiększyć ilość potencjalnych odbiorców gry postanowiłem, że będzie w języku angielskim... W tym momencie zrozumiałem jednak, że owszem mógłbym ją zrobić samemu, jednak z pewnością nie straci na wartości, kiedy poszukam osób, które zechciałyby wziąć udział w procesie tworzenia. Co dwie+ głowy to nie jedna, więc z pewnością miła będzie pomoc testerów, korektorów mojej angielszczyzny, oraz wszystkich tych, którzy mają jakieś pomysły na usprawnienie, lub dodanie czegokolwiek do gry. 

Edit: Imprisoned (wreszcie) wydane!


Po pół roku czekania wreszcie ukazała się wersja 1.00 mojej gry pt. "Imprisoned". Link zamieszczam poniżej.  Zapraszam przy tej okazji do grania, oceniania i komentowania. Jeśli się spodoba to, kto wie, może uda mi się stworzyć kolejną :)

Jeśli kogoś to interesuje to z pewnością chciałby wiedzieć coś niecoś więcej o samej grze, więc poniżej dość krótkie przedstawienie:
Gra nosi roboczy tytuł: "Choose My Fantasy Prison Escape Imprisoned" nazwa powinna naprowadzać na to iż realia to ogólnie rozumiane fantasy (a więc elfy, smoki i magia), a fabuła będzie związana z ucieczką z więzienia (lochu)'


Grę we w miarę aktualnej wersji można znaleźć tutaj: Imprisoned. Tam też znajduje się e-mail na który można od biedy pisać w jej sprawie jeśli nie tu w komentarzu.

Zatem na koniec jeszcze raz prośba do wszystkich, którzy chcieliby współtworzyć fajną grę RPG, lub po prostu w ten czy inny sposób pomóc przy współtworzeniu, o zostawienie komentarza. Z góry dzięki!

ps. Pewnie mieliby mi za złe Ci, którzy owszem chcą tworzyć takie gry, ale niekoniecznie we współpracy ze mną, że nie zamieściłem linka do materiałów dotyczących ChoiceOfScript, więc robię to tutaj.

Brak komentarzy: